Forum

Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Vreki » man 01 feb 2016 13:25

Rasmusdc skrev:
Min knægt bliver ihvertfaldt oplært til at HOLDE sig fra hunde, ikke klappe dem / snakke med dem etc.


Det syntes jeg så er lidt rigeligt over i ekstremerne.
Hvis man ikke vil tilbringe sit liv et sterilt kontormiljø, så man acceptere at det en gang i mellem kan give lidt knubs at omgås dyr.
Jeg er blevet hakket af høns, bidt af heste, rusket af hunde, skidt på af måger og hvad ved jeg.
Ingen af delene gav varige men, eller bare en tur på skadestuen.

Folk skal have styr på deres hunde, men det bliver sgu en kedelig verden hvis der kun er plads til mennesker.

Mine børn bliver oplært til ikke at klappe fremmede hunde uden at have fået lov først. Respekt for dyrene uden at frygte dem.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Erroneus » man 01 feb 2016 16:23

Vreki skrev:Mine børn bliver oplært til ikke at klappe fremmede hunde uden at have fået lov først. Respekt for dyrene uden at frygte dem.


Præcis :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Rasmusdc » man 01 feb 2016 18:31

Det er jo netop det der er problemet, min unge er ikke i et sterilt kontor miljø, han oplever utallige dyr, har endag haft ham med ude på en gård et par gange, hos et familie medlem, og klappe køer, og heste etc...

Issuet er en 1-2-3-4 årige knægt har ikke vurderings værktøjet, til at vurdere om man må eller ikke må klappe en hund. og selvom han spørger ejeren, så er det desværre også sjældent at ejeren har en ide om hans hun kan håndtere en ung knægt eller ej.

desværre har vi flere knægte der er blevet bidt af dyr, den sidste var en hund der tog den OVER et hegn, og rev en unge rundt i vinterjakken, dog uden skader.. men kæft da hun fortalte hvordan hun rev hunden af knægten og hvor bange moren var for skader... så vil jeg fandeme ikke opleve sådan noget.

Jeg er 100% med på at det er EJERNES skyld, og ikke hunden, men jeg gider ikke sætte mit barns helbred på spil, for at komme de "gode" ejere i møde.

Så derfor skal han ikke røre hunde, så er den bare ikke længere. så må vi se når han kommer lidt længere hen.

når far og mor er med, så kan vi se på det, og det har vi også gjort. og han ELSKER allerede dyr, så jeg kan hurtigt se ham løbe en Pitbull eller en dobermann i møde med glæde i øjnene, uden at fatte hvad der EGENTLIGT kan ske.

OG det bullshit med det altid er ham der bliver bidt sin skyld, det kan man ikke komme langt med, jeg har set hunde overfalde folk, som ikke engang har kendt dem eller været i nærheden af dem, jeg har set hunde totalt umotiveret går amok på mindre hunde... der er bare hunde der er komplet sindssyge.

Vreki skrev:
Rasmusdc skrev:
Min knægt bliver ihvertfaldt oplært til at HOLDE sig fra hunde, ikke klappe dem / snakke med dem etc.


Det syntes jeg så er lidt rigeligt over i ekstremerne.
Hvis man ikke vil tilbringe sit liv et sterilt kontormiljø, så man acceptere at det en gang i mellem kan give lidt knubs at omgås dyr.
Jeg er blevet hakket af høns, bidt af heste, rusket af hunde, skidt på af måger og hvad ved jeg.
Ingen af delene gav varige men, eller bare en tur på skadestuen.

Folk skal have styr på deres hunde, men det bliver sgu en kedelig verden hvis der kun er plads til mennesker.

Mine børn bliver oplært til ikke at klappe fremmede hunde uden at have fået lov først. Respekt for dyrene uden at frygte dem.
Senest rettet af Rasmusdc man 01 feb 2016 18:38, rettet i alt 1 gang.
Rasmusdc
Niveau 0
 
Indlæg: 27


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Vreki » man 01 feb 2016 18:37

Rasmusdc skrev:Så derfor skal han ikke røre hunde, så er den bare ikke længere. så må vi se når han kommer lidt længere hen.

når far og mor er med, så kan vi se på det, og det har vi også gjort. og han ELSKER allerede dyr, så jeg kan hurtigt se ham løbe en Pitbull eller en dobermann i møde med glæde i øjnene, uden at fatte hvad der EGENTLIGT kan ske.


Nå, du vil ikke have at han gør det alene. Det er en anden snak, det kan jeg godt forstå.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Er lige blevet bidt af en hund. Hvad nu?

Indlægaf Rasmusdc » man 01 feb 2016 18:40

Vreki skrev:
Rasmusdc skrev:Så derfor skal han ikke røre hunde, så er den bare ikke længere. så må vi se når han kommer lidt længere hen.

når far og mor er med, så kan vi se på det, og det har vi også gjort. og han ELSKER allerede dyr, så jeg kan hurtigt se ham løbe en Pitbull eller en dobermann i møde med glæde i øjnene, uden at fatte hvad der EGENTLIGT kan ske.


Nå, du vil ikke have at han gør det alene. Det er en anden snak, det kan jeg godt forstå.


Nej men man er jo der med små børn, at det er ENTEN / ELLER, det er meget svært at forklare børn NUANCER.... så lige nu er vi på stadiet, at han ikke skal snakke med hunde...
Rasmusdc
Niveau 0
 
Indlæg: 27


Foregående

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster