Forum

Levere et PlayStation 4 spil retur pga fejl ??

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Levere et PlayStation 4 spil retur pga fejl ??

Indlægaf mowdy » ons 10 feb 2016 21:38

Er der nogen afgjorte sager i forbindelse med fejl og mangler på computer spil. Min søn har for hans hårdt optjente penge købt Tony hawk 5 til ps4. Spillet er fyldt med fejl så som manden sidder fast i væggen, brættet ryger op gennem manden missioner man ikke kan klarer og spillet lukker ned. Kan man returnere et spil på de grundlag for syntes ærlig talt ikke det er et særlig færdigt produkt der er sat på gaden.

Mvh Thomas
mowdy
Niveau 2
 
Indlæg: 125
By: sorø


Re: Levere et PlayStation 4 spil retur pga fejl ??

Indlægaf Erroneus » ons 10 feb 2016 21:49

Ikke i Danmark så vidt jeg ved. Nogle butikker tilbyder fuld returret, men sandsynligvis så har din søn desværre røget i Tony Hawk fælden.

Der er kommet nogle større opdateringer til spillet, så sørg for jeres PS4 er online, så de opdateringer kan hentes, men det er stadigvæk et skidt spil.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Levere et PlayStation 4 spil retur pga fejl ??

Indlægaf mowdy » ons 10 feb 2016 21:56

Ja et meget skidt spil, det er opdateret.. Øvøv han overlever men han er lidt ked over det. Han har rendt med mange aviser for morfar for de 400 kr. Han er kun 8 år

Kan man mon snakke til elgiganten moral om at bytte det til et andet spil.
mowdy
Niveau 2
 
Indlæg: 125
By: sorø


Re: Levere et PlayStation 4 spil retur pga fejl ??

Indlægaf mowdy » ons 10 feb 2016 22:16

Har oprettet en activision tråd her..

https://community.activision.com/messag ... #416486767

så må vi se hvad de skriver, hvis de svarer...
mowdy
Niveau 2
 
Indlæg: 125
By: sorø


Re: Levere et PlayStation 4 spil retur pga fejl ??

Indlægaf Erroneus » ons 10 feb 2016 23:36

Held og lykke med det, lad os gerne høre hvad resultat du opnår.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Levere et PlayStation 4 spil retur pga fejl ??

Indlægaf Allanb » tors 11 feb 2016 09:21

Jeg syntes du skal forsøge at skrive til Elgiganten. De har som leverandør et medansvar for det de sælger og kan om nogen ligge lidt pres på Activision Danmark.
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Levere et PlayStation 4 spil retur pga fejl ??

Indlægaf JFlindt » tors 11 feb 2016 10:03

Hvis du fanger en good guy Elgiganten ansat, så argumenter for det er et fejlbehæftet produkt - lidt ligesom hvis skiven var ridset/knækket.

Så bytter de spillet og sender det til leverandøren som et "fejl produkt"...

Desværre synes jeg at der i dag er lidt for langt mellem salgspersonale, der går op i kunderne :/ men der er stadig good guys derude
[Billede
JFlindt
Niveau 2
 
Indlæg: 124
By: Odense C


Re: Levere et PlayStation 4 spil retur pga fejl ??

Indlægaf Michael Jensen » tors 11 feb 2016 12:39

JFlindt skrev:Desværre synes jeg at der i dag er lidt for langt mellem salgspersonale, der går op i kunderne :/


Jeg arbejdede i retail i en håndfuld år, og kan godt afsløre at den største grund til at jeg i flere tilfælde ikke byttede et produkt for nogen var deres attitude omkring hvordan de har krav på alverden og at man som sælger bare skal makke ret. Man har som kunde sjovt nok ikke ret til særligt meget i fysiske butikker, og hvis man tørrer sit lort af på folk, der forhåbentligt gerne skulle hjælpe en, så når man ikke langt.
Michael Jensen
Niveau 3
 
Indlæg: 210
By: Kolding


Re: Levere et PlayStation 4 spil retur pga fejl ??

Indlægaf klatzen » tors 11 feb 2016 12:45

Michael Jensen skrev:
JFlindt skrev:Desværre synes jeg at der i dag er lidt for langt mellem salgspersonale, der går op i kunderne :/


Jeg arbejdede i retail i en håndfuld år, og kan godt afsløre at den største grund til at jeg i flere tilfælde ikke byttede et produkt for nogen var deres attitude omkring hvordan de har krav på alverden og at man som sælger bare skal makke ret. Man har som kunde sjovt nok ikke ret til særligt meget i fysiske butikker, og hvis man tørrer sit lort af på folk, der forhåbentligt gerne skulle hjælpe en, så når man ikke langt.


+1.. Utroligt så mange uforskammede mennesker der findes.
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 443


Re: Levere et PlayStation 4 spil retur pga fejl ??

Indlægaf JFlindt » tors 11 feb 2016 12:53

Michael Jensen skrev:Jeg arbejdede i retail i en håndfuld år, og kan godt afsløre at den største grund til at jeg i flere tilfælde ikke byttede et produkt for nogen var deres attitude omkring hvordan de har krav på alverden og at man som sælger bare skal makke ret. Man har som kunde sjovt nok ikke ret til særligt meget i fysiske butikker, og hvis man tørrer sit lort af på folk, der forhåbentligt gerne skulle hjælpe en, så når man ikke langt.


Helt enig - som kunde er jeg personligt også mere til at snakke fornuftigt med folk uanset om det er en ekspedient eller en kunde. "Man fanger flere fluer med honning end med eddike." (kæft det lød gammelt :) )

Som kunde må man også erkende at det jo ikke er Michael Jensen i Elgigantens skyld, at udviklerne bag Tony Hawk har lavet et spil med lukkede øjne. Så det hjælper ikke noget at lade ens frustrationer gå ud over dem.

Når det så er sagt, har jeg også bare oplevet en pæn mængde ansatte i diverse elektronik butikker, hvor det kunne give det indtryk at de er aflønnet på baggrund, hvor mange salg de lukker i løbet af dagen og ikke baseret på om de yder en god/saglig kundeservice. Men det er en fin balancegang - for det da også "træls" som ansat i en butik at bruge meget tid på at fortælle og infomere en kunde om et givent produkt og så går de hjem på computeren og køber det online i stedet.

Men back on topic - Tony Hawk 5 er et lorte spil og det er sgu synd at bruge sine surt optjente penge på det.
Jeg ville appelerer til butikken jeg har købt det i og se. For et svar fra udvikleren/udgiveren kunne jeg forestille mig, kunne lade sig vente på sig.
[Billede
JFlindt
Niveau 2
 
Indlæg: 124
By: Odense C


Re: Levere et PlayStation 4 spil retur pga fejl ??

Indlægaf Vreki » tors 11 feb 2016 13:41

Egenligt er det her vel ikke et spørgsmål om returret, men om reklamationsret?

11. Der er ikke reklamationsret på software

Forkert! Du har lige så meget ret til at reklamere over fejl og mangler ved software som ved hardware, hvis softwaren var en del af købet. Det afgørende er, lige som i alle andre reklamationssager, om fejlen har været til stede på købstidspunktet.

En softwarefejl kan have været til stede på købstidspunktet, uden at du har bemærket den. Eksempelvis kan en lille fejl generere nye fejl, der til sidst er synlig for almindelige brugere.

Fejl og mangler, der viser sig inden for de første 6 måneder, formodes at have været til stede på købstidspunktet. De næste 18 måneder skal du selv sandsynliggøre, at en softwarefejl eller årsagen til den var til stede på købstidspunktet.


http://taenk.dk/gode-raad/25-forkerte-p ... aenk_mis11
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Levere et PlayStation 4 spil retur pga fejl ??

Indlægaf armorking » tors 11 feb 2016 13:54

jeg ville optage en video og vise det til sælger , så kan han måske bytte spillet til noget andet , men tvivler du får pengene retur :)
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Levere et PlayStation 4 spil retur pga fejl ??

Indlægaf Trekamp » tors 11 feb 2016 14:01

Jeg ville tage kontakt til udvikleren/distributøren. Det er ikke Elgiganten, som har produceret indholdet - de formidler bare en skive med indholdet på.

Edit:
Bare for at undgå yderligere skuffelser; sørg for lige at se et par anmeldelser på Youtube inden køb af spil. Gamespot og IGN har videoer ude af næsten alle titler, men for et lidt mere kritisk syn (især på AAA-titler) kan man prøve private streamers, selvom de nu også også virker købt og betalt i flere tilfælde. I forhold til Tony Hawk, var der udbredt enighed om, at det langtfra var et hverken godt eller færdigt spil.

Jeg håber, I finder en løsning :) Hvad skate-spil til PS4 angår, er der vist ikke meget at komme efter endnu.
Senest rettet af Trekamp tors 11 feb 2016 14:21, rettet i alt 1 gang.
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Re: Levere et PlayStation 4 spil retur pga fejl ??

Indlægaf mowdy » tors 11 feb 2016 14:19

hold da op med inputs :) Rart at se..

Jeg kunne i min vildeste fantasi ikke finde på at flippe skråt på en sælger i elgiganten, eller en anden butik, det hører ingen steder hjemme, dialog frem for alt og så må vi se om vi kan mødes. men når jeg så læser at jeg har ret til at reklamere for et stykke software, så syntes jeg også de skal høre mig.

Jeg skal til slagelse i morgen, og så må vi se hvad de siger.. Jeg holder jer opdateret
mowdy
Niveau 2
 
Indlæg: 125
By: sorø


Re: Levere et PlayStation 4 spil retur pga fejl ??

Indlægaf Vreki » tors 11 feb 2016 14:20

Jeg kan forresten se at spillet er et halvt år gammelt, er det stadigvæk problematisk efter at det er blevet patchet?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster