Forum

Køb fra Amazon.co.uk?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Køb fra Amazon.co.uk?

Indlægaf SimonThorsager » søn 21 feb 2016 10:04

Hvordan foregår det når man handler fra Amazon.co.uk?

Jeg har kigget på en Nintendo 3DS XL; http://www.amazon.co.uk/Nintendo-Handhe ... ndo+3ds+xl

Der står jo "Dispatched from and sold by Amazon. Gift-wrap available" så jeg går ud fra det er Amazon selv som sælger varen, hvilket jeg har forstået er en god ting.
Men hvordan foregår det med told og hvad der ellers kan være? Er der risiko for det?

Og er der nogen som ved om de er Region Locked?

Mvh. Simon
SimonThorsager
Niveau 3
 
Indlæg: 258
By: Viborg


Re: Køb fra Amazon.co.uk?

Indlægaf klatzen » søn 21 feb 2016 10:45

I og med du handler med et andet EU land pålægges der hverken told eller moms.. det er en af de meget få fordele ved at være i EU :-) jeg handler selv tit der fra og har aldrig haft problemer. Det du nævner betyder blot at det er amazon der står for ekspeditionen af varen :-)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 443


Re: Køb fra Amazon.co.uk?

Indlægaf Erroneus » søn 21 feb 2016 13:40

Det er Amazon som sælger, når der står det. Den er region locked til Europe. Bemærk der ikke følger nogle power adapter med...

Står der Fulfilled by Amazon, så kommer det ikke direkte fra Amazon, men en af deres partnere, det er dog stadigvæk fra EU og Amazon som mellemled ved evt. problemer.

Så er der tredieparts forhandlere derinde, der skal man bemærke hvor de sender fra, det kan man se hvis man klikker på "xx new from £xx.xx", så vil der stå f.eks. Dispatched from United Kingdom, Dispatched from Belgium, Dispatched from Hong Kong osv.
Hvis det er uden for EU, kan man risikere told. Hvis det er fra UK, skal man ligge mærke til om firmaet sender fra hovedøen af eller om de sender fra kanaløerne Jersey eller Guernsey. Ved de 2 sidste, risikerer man told, moms osv.

Men som sagt, Dispatched from and sold by Amazon og Fullfilled by Amazon, så er der lige ud landevejen.

Bemærk du kan få den nye model for ca. 300 kr. mere herhjemme: https://www.power.dk/spil-og-underholdn ... ricerunner
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Køb fra Amazon.co.uk?

Indlægaf SimonThorsager » søn 21 feb 2016 21:51

Tak for tilbagemeldingen.
Jeg valgte dog spontant at købe en brugt, for at være sikker på at jeg ikke skal døje med Region Lock og AC-Adapter og alt det.
Den skal blot bruges til tidsfordriv i flyveren frem og tilbage til USA til sommer, så det skulle bare være billigt.

1000,- for en 3DS XL med 5 Spil, som Coolshop vil købe for 660,- må siges at være et godt køb.
Der skal bare købes et Pokemon spil og evt. et Mario. Dem bliver man aldrig for voksen til at spille :)

Hvor ser man hvad fragtprisen er, når man køber fra Amazon som sælger?
Kan se at andre ting er forholdsvis billige derinde :)
SimonThorsager
Niveau 3
 
Indlæg: 258
By: Viborg


Re: Køb fra Amazon.co.uk?

Indlægaf Madskimo » søn 21 feb 2016 21:58

klatzen skrev:I og med du handler med et andet EU land pålægges der hverken told eller moms.. det er en af de meget få fordele ved at være i EU :-) jeg handler selv tit der fra og har aldrig haft problemer. Det du nævner betyder blot at det er amazon der står for ekspeditionen af varen :-)



Pålægges varen ikke dansk moms ? Altså 25 %.
Madskimo
Niveau 2
 
Indlæg: 157


Re: Køb fra Amazon.co.uk?

Indlægaf Flaskehals » søn 21 feb 2016 22:13

Jo! Hvis altså det er amazon du køber varen hos! Da amazon har et salg på over 250000kr årligt til Danmark er de forpligtiget til at kræver dansk moms sats frem for engelsk! Derfor stiger priserne også altid når man når til kassen hos Amazon, dog ikke med 25% men med differencen mellem UK og DK moms sats!
Flaskehals
Niveau 0
 
Indlæg: 38
By: København



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster