Forum

Netflix - unblocker eller proxy?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Netflix - unblocker eller proxy?

Indlægaf Rene1980 » søn 13 mar 2016 20:08

Hey,

Jeg har følgende fejl når jeg prøver at afspille en film på Netflix "FEJL - Det ser ud til, at du bruger en unblocker eller proxy. Slå disse fra, og prøv igen. Gå til netflix.com/proxy for yderligere hjælp"

Jeg har aldrig haft problemer før. Jeg har prøver på Iphone, Ipad, Smart TV og PS4. Får samme fejl på alle enheder. Derfor tænker jeg at fejlen på være routeren. Jeg har ikke lavet noget ændringer på routeren og har heller ikke forstand på det. Jeg har prøvet at genstarte routeren men det afhjælper ikke problemet.

Jeg har ingen problemer med Viaplay.

Har I oplevet samme problem og hvordan har i løst det?

mvh René
Rene1980
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Re: Netflix - unblocker eller proxy?

Indlægaf Vreki » søn 13 mar 2016 20:46

Netflix har for nyligt udtalt at de aktivt vil bekæmpe VPN og lignede der omgår regionslåsningen.
Så hvis du har et eller andet smart sat op der tillader amerikansk Netflix, så er det der problemet ligger.

Jeg bruger selv unblock-us, det virkede endnu sidst jeg tjekkede.
Men det er en løbende kamp hvor Netflix blokere kendte proxy servere, og udbyderne åbner nye.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Netflix - unblocker eller proxy?

Indlægaf Rene1980 » søn 13 mar 2016 21:20

Jeg har aldrig streamet fra udenlandske tjenester.

Jeg har lige chattet med Netflix hotline og de mener at det skyldes at jeg har logget på mit netværk med min arbejds pc som kræver at jeg logger på via en VPN for at få adgang til firmaets server. Jeg har dog aldrig brugt den pc til at se Netflix.
Hotline tror muligvis at mit VPN login har downloadet noget til routeren, men det burde vel være slettet når jeg har resettet routeren?

Det eneste "smarte" jeg har sat op er at jeg har ændret mit SSID og sat en kode på netværket - mere avanceret er jeg ikke :)
Rene1980
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Re: Netflix - unblocker eller proxy?

Indlægaf Erroneus » søn 13 mar 2016 21:32

Din VPN vil ikke ændre noget i din routers indstillinger, det har jeg aldrig hørt om og som du selv siger, så er det der stadigvæk efter en reset af router.

Tjek dine netværksindstillinger på din maskine, måske der er blevet sat en DNS-adresse, uden du ved det. Hvis den ikke står til automatisk, så ændre den til automatisk.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Netflix - unblocker eller proxy?

Indlægaf CD » man 14 mar 2016 00:01

Hvis du vil se på din Pc så har jeg fundet et super program som er i Beta udvikling. Smartflix binder alle Netflix sammen i et kæmpe katalog så du kan se alt på Netflix alt
Setup. Samsung UHD 7005 60",PS3 slim 1tbSSHD(modificeret 320gb.) Logitech z - 5500 5,1 THX. Samsung BD 8500. Sony vario. PS4 2tb HDD.
Billede
CD
Niveau 6
 
Indlæg: 1649
By: Middelfart


Re: Netflix - unblocker eller proxy?

Indlægaf Vreki » man 14 mar 2016 09:58

Nu er der forskel på om du har genstartet routeren, eller du har gendannet fabriksindstillingerne.
Hvis din DNS er sat op i routeren så forsvinder det ikke bare fordi man tager strømmen, så ville alt jo forsvinde hvis man fik et strømsvigt.

Jeg har også en arbejds-PC der af og til bruges med VPN. Men det er per definition en sag mellem den PC og VPN-serveren, andre enheder på netværket er ikke påvirket og kan slet ikke se hvilken trafik der foregår i VPN forbindelsen.

Som fejlsøgning kunne du prøve at sætte din PC op til f.eks. at bruge google DNS, det burde overstyre eventuelle smarte ting der er sat op i din router.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Netflix - unblocker eller proxy?

Indlægaf Rene1980 » man 14 mar 2016 16:50

Jeg har nok formulereret mig forkert. Jeg har selvfølgelig gendannet fabriksindstillingerne og ikke bare genstartet routeren.

Jeg er ikke interesseret i programmer til at omgå Netflixs sikkerhedsforanstaltninger. Jeg vil bare gerne kunne se Netflix på mine enheder (Smart TV og PS4).

Jeg har talt med vores IT-afdeling i dag som afviser at VPN forbindelsen til arbejdet ændrer i mine router indstillinger. Jeg har heller aldrig forsøgt at se Netflix på min arbejds pc så kan ikke se at det skulle være problemet.
Jeg har en fibernet forbindelse ved Stofa så jeg prøver at sidde et netværkskabel direkte i boksen fra Sydenergi/Stofa og hvis det virker kan jeg så konkludere at det er routeren som fejler eller har en forkert opsætning.
Rene1980
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Re: Netflix - unblocker eller proxy?

Indlægaf Rene1980 » tors 17 mar 2016 20:46

Jeg har talt med Netflix og Stofa.
Det viser sig at problemet ligger hos Stofa og at der er flere Stofa kunder som oplever samme problemer.
De arbejder på at få problemet løst.
Rene1980
Niveau 1
 
Indlæg: 85


Re: Netflix - unblocker eller proxy?

Indlægaf Vreki » tors 17 mar 2016 22:01

Tak for opdateringen, det er altid rart at få sådan en tråd afsluttet med løsningen på problemet :D
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster