Forum

Skifte router?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Skifte router?

Indlægaf Dummiz » man 04 apr 2016 20:39

Jeg er en spasser når det kommer til routere osv. Så vil lige høre folk der har mere forstand på det end jeg har. Kan jeg bare gå ud i Feks. Elmutanten og købe en router og skifte den ud med den jeg fik med fra min tele udbyder uden problemer?

Problemet ligger i at jeg på ingen måde kan få min router fra Telenor til at virke sammen med min ps4 og Telenor har ikke andre routere de kan/vil sende ud til mig. Jeg har ringet og snakket med support og vi har prøvet alt. Så er derude hvor jeg vil prøve en anden router.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Skifte router?

Indlægaf Vreki » man 04 apr 2016 20:54

Du skal i hvertfald lige være sikker på at deres Router ikke har indbygget modem.
Hvis den er tilsluttet telefonstikket så kan du ikke bare skifte den ud med en almindelig Ethernet Router.

Et hurtigt kig på telenors hjemmeside viser mig to Routere med indbygget modem, så det er ikke så lovende.
Det bedste bud er nok at høre supporten om man kan slutte sin egen Router til, det kan f.eks. være de kan slå den indbyggede Router fra.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Skifte router?

Indlægaf Dummiz » man 04 apr 2016 21:00

Øh fisk :D sidder bare i "shit" til halsen med den router :D
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Skifte router?

Indlægaf Vreki » man 04 apr 2016 21:16

Et Modem er den boks der konvertere udbyderens signal til et almindeligt netværkssignal, f.eks fra ADSL eller Fiber.
Den kan man slutte een computer til der så er direkte på Internettet.

En Router gør det muligt for alle computerne på et lokaltnetværk at dele een enkelt internetadresse ud af til. Det er rimeligt standard hardware, men kvalitet og performance kan variere en del.

Desværre så har internetudbydere en tendens til at levere idiotsikre kasser hvor de to ting er bygget sammen, sådan at man ikke umiddelbart kan bruge sin egen router.

Så i dit sted ville jeg hører support om ikke du kan få et rent modem uden indbygget router.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Skifte router?

Indlægaf Sethos » tirs 05 apr 2016 00:52

Det er ikke mere kompliceret end at sætte din router til at være i 'Bridge' mode, som jeg ved også Telenor tillader. Så kan du sætte din egen router til 'bagved'. Har selv gjort det samme, det var super nemt. Du skal stadig bruge den du har fået tildelt, men den vil udelukkende fungere som modem. Alt NAT, firewall, routing m.m vil blive håndteret af den nye router.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster