Forum

Overvejer at skifte til PS 4

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Overvejer at skifte til PS 4

Indlægaf aaliyahchili » lør 21 maj 2016 08:31

Hejsa

Jeg overvejer meget om jeg skal skifte min X1 ud med en PS 4, ( venter dog til efter E3 med at tage den endelige beslutning )
Så har i den forbindelse brug for jeres hjælp....
Hvordan er støjniveauet på PS 4 kontra X1 som er stort set lydløs...
Skal man have PS+ for at spille online og kan man stadig købe feks PS 2 spil uden...
Er der nogle "irriterende " ting ved PS 4 kontra X1...
Tilsidst dem af jer der har skiftet fra X1 til PS 4 har i fortrudt... Og til dem der har begge hvilken maskine bruger i mest...

God weekend til alle :)

Mvh
Carsten
aaliyahchili
Niveau 3
 
Indlæg: 299
By: Gislinge


Re: Overvejer at skifte til PS 4

Indlægaf ikkNico » lør 21 maj 2016 09:11

Jeg skiftede fra XBO til PS4 på Black Friday, og jeg har absolut ikke fortrudt. Tværtimod. Min XBO sår nu inde hos ungerne, og jeg spiller kun på PS4..

Jeg fik fat i en af "de nye" CUH-1216 modeller, og den er helt lydløs både under spil og streaming. Tror ikke man kan få andre end den i butikkerne længere.
Der er enkelte spil man kan spille online uden PS+, mener Warframe er et af dem, og den netop overståede Overwatch beta.
Jeg er 99% sikker på at du skal have PS+ for at kunne købe PS2 spil.

Minusser ved PS4:
Man kan ikke fjerne tiles manuelt fra dashboardet
Batteri tiden på DS4 er ikke imponerende. Jeg tror det er den touchpad (som næsten aldrig bliver brugt), der er skyld i det. Jeg har investeret i en 1½ meter USB til at oplade mens jeg spiller
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Overvejer at skifte til PS 4

Indlægaf Erroneus » lør 21 maj 2016 09:50

God ide at vente til efter E3, ikke kun pga. spil, men også pga. evt SLIM og forbedret modeller, der måske bliver annonceret under E3.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Overvejer at skifte til PS 4

Indlægaf Odyzeus » lør 21 maj 2016 10:49

Man kan vel sagtens købe PS2 spil uden at have plus? Ellers er det da en mærkelig forretningsmodel de kører med. Man kan jo også købe alle de andre spil uden at have plus.

Derudover, min PS4 larmer som et jetfly (selvom den bliver støvsuget jævnligt), men det er også en af de ældre 1TB-modeller, og som der bliver nævnt, så får man nok kun de nye nu.
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: Overvejer at skifte til PS 4

Indlægaf Bucaneer » lør 21 maj 2016 16:16

Jeg har haft PS4 siden den blev udgivet og har været meget glad for den :)

Men for godt 1 måned siden købte jeg en Xone da den var på et godt tilbud i Elgiganten, og har absolut ikke fortrudt det, for det er da en gevaldig fed maskine.

PS4éren Larmer betydeligt mere end Xone, men er jo ikke det man skal basere det på.

Jeg syntes du skal beholde din Xone hvis du køber en PS4, for med begge maskiner er man meget bedre dækket ind :) Jeg spiller nok mest på Xone nu, men er stadig meget glad for begge maskiner, og det den ene ikke har, har den anden, så med de 2 maskiner har man den ultimative konsol ;)
Er vildt HYPE på Battlefield 1. Lad os spille når det udgives :D
Bucaneer
Niveau 5
 
Indlæg: 811
By: Rødbyhavn


Re: Overvejer at skifte til PS 4

Indlægaf Stricker » lør 21 maj 2016 16:23

Du skal da skifte til PC!
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1674
By: Sønderborg


Re: Overvejer at skifte til PS 4

Indlægaf Ubertracker77 » lør 21 maj 2016 17:03

Jeg lavede også skiftet fra xbox til PS for et par år siden. Men det var fra x360 til PS4, så grafisk sammenligning vil ikke være fair ;). Men jeg var lidt nervøs mht. Controllers udformning. Men har bestemt ikke fortrudt, det er nok mere en religionssag for nogen. Tror begge maskiner er ok. Men der er ikke noget jeg savner ved xbox'en, så du kan rolig skifte.
Men vent da lige og se om der ikke kommer noget lækkert til E3. Er selv lidt træt af larmen(det gjordemin 360 endnu mere), og 500 GB bliver ret hurtig fyldt. Så køb minimum 1 TB, du bliver glad for det....:)
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Overvejer at skifte til PS 4

Indlægaf aaliyahchili » lør 21 maj 2016 17:21

Takker for svarene indtil videre :)
Støjniveauet betyder meget for mig, kan huske min 360'er larmede som en sindsyg og jeg skulle skrue rimeligt højt op for at overdøve den... Og det går bare ikke med 3 unger og konen :)
Men sådan som jeg forstår det, så er det ikke det ikke den nyere udgave af PS 4 som larmer ....
Jeg er også meget glad for min X1, syntes bare at jeg mangler nogle spil så som Uncharted - the last of us og until dawn og jeg ved bare at hvis jeg køber en PS 4 og beholder boxen, så står den ene bare og samler støv....
Pc er udelukket da jeg kun kan finde ud af og surfe på nettet på sådan en fætter :)
aaliyahchili
Niveau 3
 
Indlæg: 299
By: Gislinge


Re: Overvejer at skifte til PS 4

Indlægaf Jb » lør 21 maj 2016 17:23

Så er det godt at man bare putter sine headphones i controlleren [WHITE SMILING FACE] det er sådan jeg overdøver maskineriet.

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Overvejer at skifte til PS 4

Indlægaf Odyzeus » lør 21 maj 2016 17:54

Jb skrev:Så er det godt at man bare putter sine headphones i controlleren [WHITE SMILING FACE] det er sådan jeg overdøver maskineriet.


Det er også en ekstra lækker feature! Sådan noget man ikke vidste man manglede, men det er genialt :D (aner dog ikke om man kan det samme på xbone?)
Odyzeus
Niveau 4
 
Indlæg: 689
By: København


Re: Overvejer at skifte til PS 4

Indlægaf Jb » lør 21 maj 2016 19:33

Det kan man hvis man køber en headset adapter som så stikkes i controlleren. Men det er endnu et stk tilbehør som så flyder et eller andet sted. Hehe

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Overvejer at skifte til PS 4

Indlægaf Bavi » lør 21 maj 2016 22:13

aaliyahchili skrev:syntes bare at jeg mangler nogle spil så som Uncharted - the last of us og until dawn


Du må heller ikke snyde dig selv for Beyond: Two Souls & Heavy Rain.
Bavi
Niveau 0
 
Indlæg: 9
By: Aalborg


Re: Overvejer at skifte til PS 4

Indlægaf Allanb » lør 21 maj 2016 22:14

Jb skrev:Det kan man hvis man køber en headset adapter som så stikkes i controlleren. Men det er endnu et stk tilbehør som så flyder et eller andet sted. Hehe

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk


De nye xbox controllere behøver ikke adapter, de fungere ligesom ps4 controlleren.

Jeg har begge maskiner og bruger dem sådan set lige meget.. Der er ikke forskel på støj niveu, hvis du køber den nye PS4 model, den har også fysiske knapper istedet for nogle noget ringe touch knapper til power og eject.

i mine øjne er der ikke den store forskel på de to maskiner andet end spil udvalget...
Er også aktiv på Xboxlife.dk med samme bruger navn
Allanb
Niveau 7
 
Indlæg: 3156
By: Slangerup


Re: Overvejer at skifte til PS 4

Indlægaf aaliyahchili » tirs 24 maj 2016 21:03

Hvor meget "larmer" den nyeste udgave af PS 4 kontra X1.....?

Eller skal man vente på PS 4.5 og håbe på at den er "lydløs"......?
aaliyahchili
Niveau 3
 
Indlæg: 299
By: Gislinge


Re: Overvejer at skifte til PS 4

Indlægaf Slimjay DK » ons 25 maj 2016 08:31

aaliyahchili skrev:Hvor meget "larmer" den nyeste udgave af PS 4 kontra X1.....?

Eller skal man vente på PS 4.5 og håbe på at den er "lydløs"......?


Når man pakker så meget mere rå power ned i en lille kasse, vil der altid være lyd fra den .. Xbox One er jo kæmpe og er derfor nærmest lydløs bortset fra PSU'en i standby.

Jeg ville under alle omstændigheder vente til efter E3 med at købe en PS4. Hvad rygterne siger, skulle den "nye" ps4 have endnu mere rå power, hvilket kunne betyde nyt design, for at få bedre luft flow igennem. :wink:
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron