Forum

Kan ikke logge ind

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Kan ikke logge ind

Indlægaf Nakedbluff » man 01 aug 2016 10:53

Jeg håber der er nogen der har haft samme problem som mig, som så kan hjælpe med ud af den her situation.
Jeg kan ikke længere logge ind på Playstation Network. Tidligere har min PS4 logget automatisk ind uden der har været nogle problemer overhovedet. Lørdag besluttede jeg for at købe et spil på Playstation Store, hvilket også gik ganske fint. I går søndag da jeg gerne ville spille skulle jeg pludselig logge ind, jeg taster koden men får besked om, at det er forkert. Jeg prøver så herefter at bruge den metode, hvor jeg har glemt min kode. Men her får jeg blot en besked om, at min e-mail er ugyldig, på trods af, at det er den jeg altid har benyttet mig af.

Jeg kan se, at jeg 18 december modtog to mails fra Playstation om, at mit password var blevet ændret og senere at min e-mail var blevet ændret. Ikke noget jeg tog så tungt på det tidspunkt da jeg stadigvæk loggede ind uden problemer på min Playstation. Jeg antog derfor at det muligvis var spam. Men jeg er altså blevet låst ude af min egen konto efter jeg netop har skrevet mine dankort oplysninger ind?

Jeg har forsøgt at ringe til det nummer jeg kan finde til noget support hos Playstation, men uden at komme igennem. Jeg har sendt dem en e-mail i stedet, men det kan jo godt tage noget tid at få svar på sådan en.
Nakedbluff
Niveau 0
 
Indlæg: 2


Re: Kan ikke logge ind

Indlægaf Erroneus » man 01 aug 2016 11:32

Det lugter meget af du er blevet hacked. Nogle har gættet din kode eller du har brugt din kode andre steder, som så har haft et password leak.

Få fat i PlayStation ASAP, ring til dem igen. Hold øje med din bankkonto, fordi hvis du har et kreditkort tilkoblet din konto, så kan det misbruges.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10989
By: Nyborg


Re: Kan ikke logge ind

Indlægaf BizzyVaping » man 01 aug 2016 11:36

Du fik en email om at både dit password og din email var blevet ændret, og du valgte bare at ignorere det hehe?

Det lyder som nogen har afluret din kode og har været inde og overtage din konto. Du skal ringe til supporten, de kan give dig adgang til kontoen igen, men du skal på en eller anden måde kunne dokumentere at det er din konto.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Kan ikke logge ind

Indlægaf ikkNico » man 01 aug 2016 11:47

Hvis du har et betalingskort tilknyttet din PSN konto, så ring til banken først, og fortæl at dine kortoplysninger er blevet stjålet. De spærrer dit kort, og giver dig et nyt.

Check derefter dine konto bevægelser siden den 18/12. Er der fx. købt spil, FIFA point mm. som du ikke selv har bestilt.

Mit umiddelbare gæt, er at enten er din konto benyttet til at handle point, eller også er hele din konto solgt videre, fx. som billige digitale spil på g2a.com. Den nye ejer har så ændret password og email, og nu er du lukket ude af din egen konto.
Desværre står du ikke så godt i den slags situationer, slet ikke hvis din konto blev stjålet for over et halvt år siden. Hvis du kan bevise, at det er din konto, vil Sony sandsynligvis låse den, og du må affinde dig med, at du ikke får din konto igen.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Kan ikke logge ind

Indlægaf BizzyVaping » man 01 aug 2016 11:50

ikkNico skrev:Hvis du har et betalingskort tilknyttet din PSN konto, så ring til banken først, og fortæl at dine kortoplysninger er blevet stjålet. De spærrer dit kort, og giver dig et nyt.

Check derefter dine konto bevægelser siden den 18/12. Er der fx. købt spil, FIFA point mm. som du ikke selv har bestilt.

Mit umiddelbare gæt, er at enten er din konto benyttet til at handle point, eller også er hele din konto solgt videre, fx. som billige digitale spil på g2a.com. Den nye ejer har så ændret password og email, og nu er du lukket ude af din egen konto.
Desværre står du ikke så godt i den slags situationer, slet ikke hvis din konto blev stjålet for over et halvt år siden. Hvis du kan bevise, at det er din konto, vil Sony sandsynligvis låse den, og du må affinde dig med, at du ikke får din konto igen.


Han skal nok få den igen. Kender en der har været udsat for det samme, og han skulle bare svarer på en masse spørgsmål. Sony kan godt se hvilken email kontoen oprindeligt er oprettet med og hvem der er registreret som ejer osv.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Kan ikke logge ind

Indlægaf Nakedbluff » man 01 aug 2016 11:55

Jeg kan ikke komme igennem til Playstation men jeg må jo bare blive ved med at forsøge.

Jeg reagerede ikke på mailen fordi det så jo ikke ud til at der var sket noget. Jeg kunne sagtens stadigvæk logge ind som jeg plejede, så den har vel ikke været stjålet i over et halvt år? Mine dankort oplysninger har ikke været på min profil før jeg skulle foretage et køb i lørdags, og først derefter kan jeg ikke komme ind på den.
Nakedbluff
Niveau 0
 
Indlæg: 2


Re: Kan ikke logge ind

Indlægaf Erroneus » man 01 aug 2016 12:34

Hvis dit kort ikke har været på før, så er det ikke et problem. Men det er naturligvis lidt bekymrende, at i det øjeblik at du tilføjer et kreditkort, så lukker de kontoen af. Enten har nogle planlagt at vil misbruge den nu eller har en anden person købt din konto og undrer sig over at der er kommet en email med køb foretaget og har derfor ændret kode til kontoen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10989
By: Nyborg


Re: Kan ikke logge ind

Indlægaf ikkNico » man 01 aug 2016 13:12

BizzyVaping skrev:Han skal nok få den igen. Kender en der har været udsat for det samme, og han skulle bare svarer på en masse spørgsmål. Sony kan godt se hvilken email kontoen oprindeligt er oprettet med og hvem der er registreret som ejer osv.

God nyhed. De fleste af denne her type sager på reddit, ser ud til at ende med en lukket konto.


Erroneus skrev:... eller har en anden person købt din konto og undrer sig over at der er kommet en email med køb foretaget og har derfor ændret kode til kontoen.

Det er nok ikke helt forkert
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 13 gæster