Forum

bestilling fra co.uk og told

Har du brug for hjælp, så spørg her.

bestilling fra co.uk og told

Indlægaf andeo1707 » søn 11 jan 2009 14:05

Hej,

Jeg fik en "bøde" af toldvæsenet for et spil jeg bestilte fra play.com og det viste sig at være fordi de sender fra Jersey og ikke UK (Jersey er ikke del af EU).

Er der nogen der ved om - gameplay.co.uk - sender fra Jersey også eller kan jeg regne med ikke at modtage noget ekstra fra Toldvæsenet, hvis jeg bestiller fra dem...

På forhånd mange tak
andeo1707
Niveau 6
 
Indlæg: 1575


Indlægaf xireuz » søn 11 jan 2009 14:20

Nej, gameplay befinder sig i UK.. Mere præcist i Hampshire kunne jeg læse mig til. Så der burde ikke være risiko for noget.

Du kan evt. tage et kig i denne tråd som er meget relevant for emnet:
viewtopic.php?t=134
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf TuXX » søn 11 jan 2009 14:28

Jeg kan bekræfte at "burde" kan oversættes til "100% ingen risiko".

Gameplay har bekræftet over for mig via mail at de sender alt ud fra UK.

Det er iøvrigt rigtig fedt med den tråd du linker til xireuz - det synes jeg tit mangler på diverse fora.
// Martin [6000]
Billede
TuXX
Niveau 4
 
Indlæg: 470


Indlægaf andeo1707 » søn 11 jan 2009 14:43

mange tak for linket :D og informationen i det hele taget
andeo1707
Niveau 6
 
Indlæg: 1575


Indlægaf crockett » man 12 jan 2009 10:29

Og skulle du engang bestille fra play.com igen og det bliver taget af Post DK, så lader du bare være med at hente forsendelsen, venter de 21 dage, og melder forsendelsen som forsvundet til play.com.
Så får du dine penge retur.
Det der gør mig irriteret er at Post DK tager 150,- for en fortoldning der tager 2 min. at lave. :wink:
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf SoulDecapitate » man 12 jan 2009 11:32

Ok den var faktisk smart den der med de 21 dage hvis det virker
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf crockett » man 12 jan 2009 11:50

SoulDecapitate skrev:Ok den var faktisk smart den der med de 21 dage hvis det virker


Og det gør den! Jeg brugte det selv da jeg blev opmærksom på at de sendte fra Jersey, og Post DK tog 150,- i fortoldningsgebyr. :wink:
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf SoulDecapitate » man 12 jan 2009 17:07

jeg har en liggende der , faktisk også fra play.com. Så vil da prøve det nummer.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf crockett » man 12 jan 2009 17:12

SoulDecapitate skrev:jeg har en liggende der , faktisk også fra play.com. Så vil da prøve det nummer.


ja, gør endelig det! jeg vil selvfølgelig ikke anbefale at folk bestiller derfra, satser på det går godt, bliver nuppet, lader skidtet gå tilbage og bestiller en ny...
det kunne jo ligne forsøg på indsmugling af ps3 spil uden at svare moms! fy fy! :lol:
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf SoulDecapitate » man 12 jan 2009 17:15

Jeg handler heller ikke der mere, for det første er det ikke særlig billigt, for det andet tager det alt for lang tid evig og altid.
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Indlægaf crockett » man 12 jan 2009 17:19

SoulDecapitate skrev:Jeg handler heller ikke der mere, for det første er det ikke særlig billigt, for det andet tager det alt for lang tid evig og altid.


Jeg har heller ikke handlet der siden jeg fandt ud af de sendte fra Jersey. Det bliver hurtigt irriterende hvis skidtet bliver stoppet i tolden, og så har man ventet forgæves i nogle dage. Samtidig med man så skal huske at melde forsendelsen savnet, såfremt man vælger ikke at betale optrækkergebyr + moms. :roll:
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf Player_2 » man 12 jan 2009 17:26

Betalte glædeligt momsen fra staten af hvis det gjorde det muligt, så man så slippede for deres gebyr og selv stod for at betale momsen
Player_2
Niveau 5
 
Indlæg: 900

Brugeravatar

Indlægaf xireuz » man 12 jan 2009 21:17

Player_2 skrev:Betalte glædeligt momsen fra staten af hvis det gjorde det muligt, så man så slippede for deres gebyr og selv stod for at betale momsen


Jeg har tit tænkt det samme. Du kan ikke som mønster-borger vælge at betale de afgifter der måtte være ved at importere en vare. Der er kun stikprøve kontrol, og så bliver man seriøst taget i røven af PostDK's gebyr.
xireuz
Niveau 4
 
Indlæg: 756
By: Frederikshavn


Indlægaf crockett » man 12 jan 2009 22:24

Player_2 skrev:Betalte glædeligt momsen fra staten af hvis det gjorde det muligt, så man så slippede for deres gebyr og selv stod for at betale momsen


Præcis! Jeg havde en længere diskussion med medarbejderen hos Post DK om hvorvidt jeg ville betale deres gebyr eller ej, og jeg sagde direkte at jeg altså sagtens kunne fortolde den selv og give Post DK kvittering fra Skat som bevis. Men det kunne naturligvis ikke lade sig gøre. :D
crockett
Niveau 5
 
Indlæg: 1079


Indlægaf SoulDecapitate » man 12 jan 2009 22:43

nej de er pisse griske , og 150 kroner kan det gøre det nu ? har de ikke lige sat prisen op til den beskedne sum af 200 kroner
SoulDecapitate
Niveau 7
 
Indlæg: 2509

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 5 gæster

cron