Forum

Fejlfind mit setup!

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Fejlfind mit setup!

Indlægaf morfar » tirs 13 feb 2018 23:24

Setup:

Ps4 pro
Sony str-DN850 4K sorround reciever
Samsung 65” 4K tv - 7005 modellen

Ofte kommer der sort skærm af et par sekunders varighed, hvorefter billedet kommer igen. Et par gange i denne uge blev denne sorte skærm ved med at komme igen 10-15 i løbet af 2-3 min.

Idag, midt i Elder Scrolls kom der så en besked på sort skærm der sagde “opløsning ikke understøttet, skift opløsning på den eksterne enhed”

What to do? Jeg er ved at blive sindsyg!
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus

+1

Re: Fejlfind mit setup!

Indlægaf Vreki » ons 14 feb 2018 00:21

morfar skrev:What to do? Jeg er ved at blive sindsyg!


Jeg ville prøve at eliminere HDMI som fejlkilde.

1) Direkte forbindelse med PS4 og TV med kabel 1
Hvis det virker
2 ) Direkte forbindelse med PS4 og TV med kabel 2

Hvis begge kabler virker hver for sig så, kunne man godt frygte at problemet ligger i din receiver.

Det der HDMI er noget sart stads. Når jeg har min PSVR boks koblet ind mellem TV og PS4 så er det ikke udsædvanligt at der pludseligt kommer sort skærm i en 10-15 sekunder. Det sker én gang, 5-10 minutter efter at jeg har startet konsollen. Det må være en eller anden handshake protokol der ikke virker gennem PSVR.

En anden mulighed er selve fjernsynet. Mit gamle samsung fjernsyn begyndte at slukke og tænde sig selv med stadigt stigende hyppighed indtil det ikke længere kunne tændes. Der er vist noget med at Samsung har det med at købe deres kondensatorer lidt for billigt.
Jeg mener dog at den sorte skærm varede en del længere end to sekunder i det tilfælde, måske nærmere en 10-20 stykker.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Fejlfind mit setup!

Indlægaf RSkaanning » fre 16 feb 2018 17:27

Jeg har også et Samsung 65" 7005 modellen. Jeg oplever nogen gange når jeg tænder min ps4 pro at skærmen forbliver sort. Efter sluk og tænd af skærmen virker det igen. Har aldrig oplevet det når jeg spiller kun ved start op.
Billede
RSkaanning
Niveau 4
 
Indlæg: 485


Re: Fejlfind mit setup!

Indlægaf morfar » lør 17 feb 2018 12:50

Jeg tror det er et eller andet med forstærkeren der ikke vil arbejde sammen med den åndssvage boks man skal sætte kablerne i i fjernsynet.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Fejlfind mit setup!

Indlægaf PS_Andy » ons 21 feb 2018 08:57

PS_Andy
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Re: Fejlfind mit setup!

Indlægaf morfar » ons 21 feb 2018 12:38



Jeg får aldrig konstant sort skærm.

Min skærm er kun sort 2-3 sekunder af gangen. Oftest inden for de første 15-30 minutter konsollen er tændt.

Nogle gange (oftest) sker det 1-2 gange på en aften. Andre gange 15 gange.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Fejlfind mit setup!

Indlægaf PS_Andy » ons 21 feb 2018 14:23

Det er HDMI handshake der gør vrøvl. Der er mange som har problemet inklusiv her på sitet. Prøv det artiklen foreslår. Det lyder ikke til at kan gøre det være end det allerede er...
PS_Andy
Niveau 0
 
Indlæg: 10



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron