Forum

SHARP Vs. Ps3 ?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

SHARP Vs. Ps3 ?

Indlægaf NintendoB » fre 06 mar 2009 00:52

Jeg har et SHARP LC-42XD1EA som jeg tror er defekt.

Jeg har måske et problem med enden Tv eller Ps3 så hjælp søges !!

Problemet ligger i at når jeg spiller på min Ps3 så har billedet det med at bilnk når jeg starter et spil op og når jeg lukker det ned for at kom ud i hovedmenuen...

Og nogen gang så kan billedet godt find på at forsvinde midt i et spil i et sek det går ikke helt i sort men der kommer sne på skærmen og så kommer billedet igen og med sne så mener jeg ligesom når man ikke har noget signal sne ...

Det sjove er bar at når jeg spiller på min Xbox360 så har jeg ingen problemer som ligner dem jeg har med Ps3en heller ikke selv om jeg bruger den samme hdmi port i tvet som min ps3 ...

Jeg syntes bar billedet virker uroligt når jeg kører 1080p på min Ps3 ikke når billedet står stille men mere når billedet skal skift fra en ting til noget andet de samme ting opliver jeg bar ikke på samme måde på min xbox og det fatter jeg hat af.

Men hva siger i kan jeg ske at ha et defekt Tv her eller er det i Ps3en fejlen ligger ?...
NintendoB
Niveau 4
 
Indlæg: 562


Indlægaf heroes » fre 06 mar 2009 01:22

Jeg mener det er dit tv den er gal med, kontakt den butik du har købt den i, og forhør dem, det er noget nemmere, og du har jo prøvet flere hdmi stik.

Jeg har skrevet det før, men tror evt godt det kan være din firmware der skal opdateres.

Bruger du hdmi på din xbox?
heroes
Niveau 5
 
Indlæg: 995


Indlægaf Jb » fre 06 mar 2009 10:06

når du siger den ikk gør det ved xbox'en er mit umiddelbar indtryk at det ikk er tv'ets skyld.. men.. hvad med når du ser dvd film / blueray på ps3'eren? eller ser normal tv.. gør den det så osse?

Man kan desværre opleve ps3 ikk altid er lige glad for alle plasma modeller.. har ikk lig tjekket din model om det er plasma..

som som sagt tidligere, en firmware opd. kunne måske løse problemet.

Ellers prøv at spil lidt i 720p istedet for 1080p og se om den stadig gør det..
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Indlægaf NintendoB » fre 06 mar 2009 16:01

Jb skrev:når du siger den ikk gør det ved xbox'en er mit umiddelbar indtryk at det ikk er tv'ets skyld.. men.. hvad med når du ser dvd film / blueray på ps3'eren? eller ser normal tv.. gør den det så osse?

Man kan desværre opleve ps3 ikk altid er lige glad for alle plasma modeller.. har ikk lig tjekket din model om det er plasma..

som som sagt tidligere, en firmware opd. kunne måske løse problemet.

Ellers prøv at spil lidt i 720p istedet for 1080p og se om den stadig gør det..


Jeg kører også med hdmi på min xbox og mit Tv er et LCD tv og ikke plasma ;)

Men ud over det så har jeg ingen problemer med blueray eller dvd film når de bliver kørt via af ps3en ingen problemer hvor sjovt det end lyder det er kun når der spilles at problemet optræder man fornemmer at der er noget galt når man starter et spil op og lukker det ned igen og vis jeg er rigtig uheldig så kan billedet altså gå i sort under spil...
NintendoB
Niveau 4
 
Indlæg: 562


Indlægaf NintendoB » fre 06 mar 2009 16:10

Jb skrev:når du siger den ikk gør det ved xbox'en er mit umiddelbar indtryk at det ikk er tv'ets skyld.. men.. hvad med når du ser dvd film / blueray på ps3'eren? eller ser normal tv.. gør den det så osse?

Man kan desværre opleve ps3 ikk altid er lige glad for alle plasma modeller.. har ikk lig tjekket din model om det er plasma..

som som sagt tidligere, en firmware opd. kunne måske løse problemet.

Ellers prøv at spil lidt i 720p istedet for 1080p og se om den stadig gør det..


Jeg afviser bestemt heller ikke at det kan være mit tv slet ikke men jeg vil nu heller ikke udluk at det kan være min Ps3 efter som min xbox360 kan kører via hdmi og i 1080p uden jeg har udfald i billedet...

Jeg har også prøvet at spil i 720p med samme resultat som med 1080p så det er heller ikke der fejlen ligger...
NintendoB
Niveau 4
 
Indlæg: 562


Indlægaf Jb » lør 07 mar 2009 11:24

hmm.. jeg tror du har ret i at det er din ps3 skyld.. som du siger den gør d ikk ved film, men når xboxen virker fint osv. hvis dit tv var et plasma ville jeg mulighvis give det en del af skylden men som du skriver er det lcd..
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Indlægaf Tbigum » lør 07 mar 2009 12:02

Har et lignende problem med min PS3 og mit Medion-tv, bruger samme DVI-port på tv'et til Xbox og PS3'en, men mange gange når jeg skal skifte fra source fra tv til PS3'en, så kommer der bare en grøn skærm eller sne, så bliver jeg nød til at slukke tv'et og tænde igen, men min xbox er der aldrig problmer med, tror ikke at hverken mit tv eller PS3 er defekt, men måske er der lidt forskel på signalet fra PS3'en, som får mit tv til fryse??
Tbigum
Niveau 2
 
Indlæg: 194


Indlægaf UnrealPirate » lør 07 mar 2009 14:34

Når jeg går fra et spil til hovedmenuen eller omvendt, så går billedet også lige ud og kommer igen. Det er bare sådan PS3eren er bygget. Den gør det både på mit 32 HD-ready tv og på mit nye Sony KDL-46W4500 tv. Det med at billedet falder ud under et spil er mystisk, kontroller evt. om det er kablet eller stikkene det er galt med. Er det ikke det, er det din PS3 den er galt med.
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: Sønderborg


Indlægaf NintendoB » tors 12 mar 2009 17:04

Update :

Jeg var ude i elgiganten med mit tv her i mandags da det jo var "defekt" men da jeg kom hjem med mit låne tv et 26" philips / HD Ready men da jeg fik sat min Ps3 til det tv via hdmi så gik der ikke lang tid før at det lige som det andet også fik problemer med billedet fra ps3en så nu er min Ps3 sendt til rep slut...
NintendoB
Niveau 4
 
Indlæg: 562



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster