tue69 skrev:Bab skrev:Erroneus skrev:Der er forskel på simpel grafik og forældet grafik. Den grafiske del i Fez, vil du ikke kunne trække på en Amiga, man kan jo bare se at der er allerede er en forskel på opløsning og FPS fra PS3 til PS4 udgaven. Når spillet så samtidigt har gameplay, som er glimrende og årtier foran hvad man fik til en Amiga, så er det ikke helt så simpelt sat op.
Jeg syntes det er snæversynet, ikke at vil give spil som Fez en chance, fordi det ikke har realistisk grafik eller killstreaks.
Amiga havde også god gameplay, så hvordan kan PS4 indies være årtier foran? Og højere opløsning og FPS gør ikke spillene flottere.
Hvor står der, at indies skal være grimme spil? Hvorfor kan et indie ikke være kvalitet, både grafisk og på gameplay? For mig ser det ud til, at det gælder om at få så mange ud som mulig og ikke så ser man ikke så meget på kvaliteten.
Bab
Den første Amiga kom i 1985, PlayStation 4 i 2013. Det er næsten 3 årtier allerede der.
Nej spøg til side, jeg synes nu der er en mærkbar gameplayforskel (naturligvis) på de pixel-art indies der udkommer nu, og de gamle retrotitler vi så engang. Det er klart, at et spil bliver ikke fedt, bare fordi det har et retro-look. Mercenary Kings (undskyld Blauwy) er et godt eksempel. Det fangede jo retrotrenden meget godt, men det var bare ikke nogen særlig god titel. Jeg synes dog ikke at en indie-titel skal være fotorealistisk for at være pæn. Resogun er jo egentligt vanvittigt godt stykket sammen grafisk, uden at være noget grafikmonster, men hvis det er fotorealisme alene der tæller, så bliver man nok ikke tændt af indies.
Jeg har egentligt været fint nok tilfreds med udbyttet af PS+ indtil videre, men jeg kommer også fra Xbox 360, hvor det har været standard at betale for at spille online, så de ekstra spil jeg har fået med har været bonus.
Outlast, Resogun, Stick it to the Man, Trine 2 og PixelJunk har jeg især nydt. Dead Nation, Strider og Contrast har været på det jævne, mens Mercenary Kings og TowerFall Ascension slet ikke siger mig noget. Så er der et par titler jeg mangler endnu.
Jeg synes, i forhold til mine forventninger, at PS+ på PS4 har gjort det helt fornuftigt, men jeg kan da sagtens forstå hvis folk er uenige. Dels hvis man overhovedet ikke tænder på indies, så er der ikke meget at komme efter, dels hvis man havde forventet sig retail titler (så kan man diskutere om det er naivt eller om Sony har skuffet - de lovede jo trods alt DriveClub fra release) og dels hvis man bare ikke synes de titler der har været, har været særligt gode.
Bab skrev:Der er heller ingen, som snakker om fotorealistisk. Resogun er jo ikke et grimt spil. Det er bare ikke noget for mig. Der er ikke noget nyt i det og den type spil, blev jeg træt af for mange år siden. Og du har ret i, at der er 3 årtier mellem Amiga og PS4. Men det er også den eneste forskel, fordi gameplay på Amiga var mindst lige så god som i dag. Men det er jo en smagssags. Der er masser af gode Amiga spil, som jeg gerne så opdateret til nutidens maskiner.
Måske er det bare pixel-art, som ikke tænder mig og åbenbart mange andre. Antallet af kritikkere bliver flere og flere for hver måned. Måske havde Sony selv sat baren for højt, da de lovede Driveclub til release. Nu ender det med en udvidet demo af Driveclub. Og man kunne godt have fundet en erstatning i "ventetiden". Knack er nævnt mange gange. Den sælger garanteret ikke meget længere, så den kunne nok lukke munden på en del. Den sagde ikke mig noget, da jeg prøvede den før PS4 udkom, men jeg ville nok give den en chance alligevel, hvis den kom som PS+.
Bab
Vreki skrev:Ja, Amigaen var god, men jeg endte alligevel med at losse min ud for nogle år siden.
For selv om jeg havde gode minder om spillene, så blev jeg overrasket over hvor grimme de egenligt var når jeg startede dem op. Faktisk så grimme at jeg ikke rigtigt gad spille dem.
Jeg plejer at sige at gameplay er vigtigere end grafik, men der er altså en minimumsgrænse.
Så jeg er heller ikke begejstret for den 8-bit grafik vi præsenteres for i f.eks. towerfall. Det kan altså godt gøres pænt selv om det er simpelt. Tag f.eks. Steamworld Dig, hvis Towerfall fik sådan en grafik ville det være en helt anden oplevelse.
Vreki skrev:Ja, Amigaen var god, men jeg endte alligevel med at losse min ud for nogle år siden.
For selv om jeg havde gode minder om spillene, så blev jeg overrasket over hvor grimme de egenligt var når jeg startede dem op. Faktisk så grimme at jeg ikke rigtigt gad spille dem.
Jeg plejer at sige at gameplay er vigtigere end grafik, men der er altså en minimumsgrænse.
Så jeg er heller ikke begejstret for den 8-bit grafik vi præsenteres for i f.eks. towerfall. Det kan altså godt gøres pænt selv om det er simpelt. Tag f.eks. Steamworld Dig, hvis Towerfall fik sådan en grafik ville det være en helt anden oplevelse.
Ceerial skrev:Jeg havde egenligt lidt glædet med til PS Plus spil udvalg, da jeg hørt det var meget bedre end Xbox 360's.
Men jeg er godtnok lidt skufftet over de spil man har fået indtil videre, selvom jeg dog gerne spiller indie titler.
Men Xbox 360 brugere har f.eks. lige fået Dishonored gratis. Jeg håber det er fordi der ikke er så mange titler at vælge imellem på PS4'eren at det forholder sig sådan.
tue69 skrev:Vreki skrev:Ja, Amigaen var god, men jeg endte alligevel med at losse min ud for nogle år siden.
For selv om jeg havde gode minder om spillene, så blev jeg overrasket over hvor grimme de egenligt var når jeg startede dem op. Faktisk så grimme at jeg ikke rigtigt gad spille dem.
Jeg plejer at sige at gameplay er vigtigere end grafik, men der er altså en minimumsgrænse.
Så jeg er heller ikke begejstret for den 8-bit grafik vi præsenteres for i f.eks. towerfall. Det kan altså godt gøres pænt selv om det er simpelt. Tag f.eks. Steamworld Dig, hvis Towerfall fik sådan en grafik ville det være en helt anden oplevelse.
Det var bestemt ikke grafikken der dræbte det for mig i TowerFall (det var ikke for at anfægte din holdning, Vreki, bare give mit eget argument), men det, at jeg virkeligt, virkeligt ikke kunne se det fede i hverken singleplayer eller local co-op i det. Det har høstet tonsvis af roser, men selv med 4 mand i samme sofa i nogle timer, så virkede det stadigvæk bare ikke særligt sjovt.
Det fangede mig på ingen måde overhovedet, og jeg fatter simpelthen ikke de mange ovenud positive reviews. Men jeg kan godt se, at det er konsensus, at det skulle være fedt, så jeg valgte at konkludere, at det nok var mig der var underlig
wMikkel skrev:Jeg poster lige mine tidligere besked da den muligvis er blevet overset.
PS+ startede på PS3 juni 2010.
Det første retail spil var Burnout Paradise der udkom på PS+ i juni 2011, altså 1 år efter lanceringen af PS+ på PS3.
Burnout Paradise havde været ude i 2 år på det tidspunkt.
Her skal det også siges at PS3 maskinen havde været ude i næsten 4 år inden lanceringen af PS+.
PS4 er lanceret for 9 måneder siden.
Jeg forstår ikke hvorfor der forventes retail titler allerede på en så ny konsol.
Og der snakkes AAA titler, så har de altså også et stort budget bag sig der gør man ikke lige giver det væk.
Ellers skulle prisen måske være 3 gange så dyr.
Bab skrev:Sony har selv lavet den forventning, ved at love DriveClub fra dag 1. Det har så vist sig, at det er kraftigt forsinket, ligesom mange andre store titler. Derfor forventer mange sikkert, at Sony havde fundet en erstatning for DriveClub, også selvom det måske vil være en dårlig forretning for Sony. Men Sony skabte altså selv forventningen. Set i bakspejlet, så skulle de nok ikke have været så præcise med, hvad de lovede folk, da de bestilte deres PS4.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster