af Da Senzai » søn 09 nov 2014 20:05
Dette emne er et kæmpe issue for mig - og min absolut største kilde til frustration, og jeg er blevet brændt så mange gange.
F. eks ved Blood Bowl spillet. Jeg sad i måneder op til release og læste fora og nyheder om spillet hver eneste dag, og havde glædet mig som et lille barn. Jeg køber selvfølgelig spillet til fuld pris på release, og er så klar til at game. Vi og tusindevis af andre brugere finder så først ud af på fucking release at hele online-liga-delen er fjernet på konsol! WTF?!
Det er næsten hele essence i Blood Bowl, at det er fucking fedt at have et persistent hold der bliver bedre eller dårligere for hver kamp du spiller, ved at dine spillere enten leveler op eller bliver skadet, så man til sidst ender med sit helt eget personlige hold. Meneh... Det havde udvikleren lige ladet være med at fortælle alle fanse før spillet udkom.
Det største problem er dog uden tvivl spil, hvor netkoden simpelthen ikke er god nok. Dead or Alive 4 er det spil, jeg har spillet mest til xbox 360 med lige under 14.000 online kampe og et utal af timer offline.
Så jeg var jo henrykt, da 5´eren udkom sidste (forrige?) år. Desværre stank netkoden bare så meget, at jeg har kun har spillet det i en uges tid, og så var jeg nødt til at droppe det igen. DOA5 er det bedste spil, jeg har spillet, men jeg gider ikke spille det, da det var uspilleligt online, og det tog 1000 år at finde gode kampe på grund af et matchmaking system,d er leder igennem alt for mange kanaler, når den skal finde spillere.
Det er det samme med samtlige af de nye Mortal Kombat spil (MK vs DC, MKIX og Injustice). Der er netkoden bare ikke god nok. Mortal Kombat X der er på vej ser fuldstændigt vanvittigt godt ud. Men da deres 3 sidste spil har været forfærdeligt ringe/ grænsende til uspillelige, online, så tør jeg ikke købe det før det bliver billigt.
Så er der også spil som Fatal Inertia - et af de mest geniale spil med en endnu bedre onlinedel -, hvor der spillet var dødt på release. På grund af manglende spillere online, men det er selvfølgelig ikke spillets eller udviklernes skyld.