Forum

Horizon Forbidden West

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf BizzyVaping » søn 20 feb 2022 11:48

BingoDK skrev:
Dasiima skrev:Umiddelbart er jeg lidt forundret over Performance mode. Ingen tvivl om at 60fps vil være foretrukne, men damn checkerboarded 1800p mærkes tydeligt. Spillets miljøer og omgivelser taget i betrækning så er 4K næsten den eneste rigtige måde at opleve det på. Også selvom det bliver i 30fps :/


Jeg prøvede kort at spille i Resolution Mode, men det hakker simpelthen for meget til at jeg synes det er fedt. Hvilken mode har I andre valgt at spille det på?


Performance mode.

Jeg kan slet ikke se pointen i resolution mode.

Resolution ser kun bedre ud når både Aloy og kameraet står helt stille.

Så snart Aloy bevæger sig eller kameraet panorerer så ser det imo dårligere ud end performance da de 30fps ud over at hakke afsted også slører det hele til i bevægelse.

For mig at se kan resolution mode ikke bruges til andet end at tage screenshots, hvis man vil tage sådan nogen.
Senest rettet af BizzyVaping søn 20 feb 2022 11:49, rettet i alt 1 gang.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Vreki » søn 20 feb 2022 11:49

BingoDK skrev:
Dasiima skrev:Umiddelbart er jeg lidt forundret over Performance mode. Ingen tvivl om at 60fps vil være foretrukne, men damn checkerboarded 1800p mærkes tydeligt. Spillets miljøer og omgivelser taget i betrækning så er 4K næsten den eneste rigtige måde at opleve det på. Også selvom det bliver i 30fps :/


Jeg prøvede kort at spille i Resolution Mode, men det hakker simpelthen for meget til at jeg synes det er fedt. Hvilken mode har I andre valgt at spille det på?


Jeg spiller i resolution mode ( på PS5 ). Det eneste jeg har lagt mærke til er en del pop-in i cutscenes når de viser store "episke" scener.
Det skal dog siges at jeg generelt sjældent oplevet Fps som et problem, jeg ville ikke ane om det kørte 30 eller 60 hvis man spurgte mig.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Cena » søn 20 feb 2022 14:08

Dasiima skrev:Dertil synes jeg at Performance mode 100% ligner et PS4 spil. Jeg var faktisk i tvivl om jeg havde installeret og spillet PS4 versionen til at starte med ved en fejl indtil jeg fik skiftet til Resolution.


Jeg har ikke problemer med det flimrer på performance mode. Jeg læste et sted et tweet fra en udvikler om at man skulle prøve at force close spillet 2x i træk hvis man havde problemet. Hvis man gjorde det skulle man få en form for hotfix...

Det lader til at være et lidt random problem som nogen oplever og andre ikke.

Mht. til problematikken omkring den bliver ved med at installere, må det være ret simpelt at patche. Det er bare et spørgsmål om at man skal fortælle spillet at hvis playdisc (og kun den indsættes) så skal den ikke STARTE install..For går ikke ud fra nogen sætter disc 1 i når først spillet er installeret.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf BizzyVaping » søn 20 feb 2022 19:44

Jeg er ca 20 timer inde nu, og jeg tror Forbidden West ender med at vippe Witcher 3 af pinden som mit favorit spil.

Hold nu op hvor er det bare gennemført lavet på alle niveauer. Jeg har spillet så mange sidequests hvor jeg helt glemte at det ikke var hovedhistorien jeg var igang med.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+2

Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf DKsDEVIL » man 21 feb 2022 08:57

DKsDEVIL skrev:Hej er der nogle der ved om man kan bruge mus + tastatur på ps5
for jeg kan ikke bruge en controller.
hvis ikke må jeg jo vente til det kommer på PC om et par år :)


Ingen der om man kan har prøvet google det men har ikke rigtig fundet noget.
Billede
DKsDEVIL
Niveau 3
 
Indlæg: 247
By: 8230 Åbyhøj


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf BingoDK » man 21 feb 2022 09:38

BizzyVaping skrev:Jeg er ca 20 timer inde nu, og jeg tror Forbidden West ender med at vippe Witcher 3 af pinden som mit favorit spil.

Hold nu op hvor er det bare gennemført lavet på alle niveauer. Jeg har spillet så mange sidequests hvor jeg helt glemte at det ikke var hovedhistorien jeg var igang med.


Helt enig. Det er simpelthen fantastisk so far og virker til at være forbedret på alle punkter, det er kæmpestort og der er mange maskiner i forskellige varianter. Man kommer hurtigt til at bruge mange timer i startområdet.

Skiftede til Resolution mode og synes ikke at det hakker så slemt nu (ellers er det bare mig, der har vænnet mig til det). Den hakker dog sindssygt, når det begynder at regne.
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf BizzyVaping » man 21 feb 2022 10:59

BingoDK skrev:
BizzyVaping skrev:Jeg er ca 20 timer inde nu, og jeg tror Forbidden West ender med at vippe Witcher 3 af pinden som mit favorit spil.

Hold nu op hvor er det bare gennemført lavet på alle niveauer. Jeg har spillet så mange sidequests hvor jeg helt glemte at det ikke var hovedhistorien jeg var igang med.


Helt enig. Det er simpelthen fantastisk so far og virker til at være forbedret på alle punkter, det er kæmpestort og der er mange maskiner i forskellige varianter. Man kommer hurtigt til at bruge mange timer i startområdet.

Skiftede til Resolution mode og synes ikke at det hakker så slemt nu (ellers er det bare mig, der har vænnet mig til det). Den hakker dog sindssygt, når det begynder at regne.


Jeg var ikke engang super fan af Zero Dawn.

Det var et fint spil, men jeg blev aldrig mere fanget af det end, at jeg først fik gennemført den sidste del + frozen wilds efter ps5 patchen udkom.

Hvis ikke det var fordi jeg har en halv travl uge, så er det tilgengæld lige før jeg tror at jeg ville nå igennem forbidden west inden fredag/Den første uge efter release.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf BingoDK » man 21 feb 2022 12:35

Jeg var stor fan af Zero Dawn også pga. historien og synes indtil videre at de har formået at bygge godt på den.
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Re: Horizon Forbidden West

Indlægaf Dasiima » ons 23 feb 2022 13:49

Der er kommet en patch som retter på lidt fra den visuelle side, bl.a. HDR. Ellers er det primært gameplay rettelser.
En større patch skulle komme senere som retter op på nogen af de visuelle fejl når man spiller i Performance Mode, heriblandt den føromtalte flimmer
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar
+1

Foregående

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster