Hustle Kings

Anmeldt af: Frederik Hausner Petersen - 27. december 2009 - kl. 19:10
14 0

Hustle Kings er det seneste PSN spil, som bringer os sammen ved poolbordet. Med både online- og karrieredel skal dette spil nok underholde i mange timer.

Hustle Kings er endnu et poolspil, som har fundet vej til PSN, og denne gang er titlen udviklet af VooFoo Studios. I Hustle Kings har man mulighed for at starte sin egen karriere, hvor man blandt andet kan spille turnering, trickshots, bonusspil, spille i offline-tilstand mod sine venner samt tage kampen op online mod resten af verden.

Som det er tilfældet med langt de fleste spil, skal der til at starte med vælges en karakter, man vil påtage sig ansvaret for. Dette er også tilfældet med Hustle Kings. Du har otte valgmuligheder, hvoraf den ene halvdel er damer, og den anden halvdel er mænd. Efterhånden som man kæmper sig igennem spillet, bliver der låst op for nye avatarer. Man kan til enhver en tid vælge at skifte sin avatar. Når valget af avatar er truffet, har man mulighed for at lære de grundlæggende principper i spillet, inden man begiver sig ud i de seriøse kampe, hvor der også er store mængder HKC point på spil. Disse point kan bruges på at købe ekstra udstyr i den integrerede butik. I træningshallen lærer man blandt andet, hvordan kuglen stødes korrekt, og hvordan man skruer kuglen, så der blandt andet kan opnås bonus HKC point.

I Hustle Kings har man mulighed for at starte sin egen karriere, hvor man skal kæmpe sig op til de bedste af de bedste. Når man starter sin karriere, kan man til at starte med kun spille i ”Begynderrækken”, men efterhånden som man kæmper sig længere og længere frem i spillet, bliver nye rækker også oplukket. Der er i alt fire rækker, som man til sidst kan vælge frit imellem. Disse er ”Begynder”, ”Amatør”, ”Semi-pro” og ”Professionel”. Der er alle slags spil lige fra det klassiske 8-ball til forskellige øvelser, hvor det for eksempel kunne gælde om at skyde sin modstanders baller i hul inden ens egne bliver skudt i.

Når der skal stødes, vil en grøn linje vise dig, hvor du sigter hen. Når der sigtes på en kugle, vil en gul linje komme til syne, som viser, hvor den ramte kugle vil ende. Dette er en enorm god og hjælpsom detalje, men til tider er den næsten for hjælpsom. Man kan med lethed skyde den ene kugle i hul efter den anden, hvis man bare tager sig tid nok til at justere sigtet. Med et enkelt tryk på L1 ses bordet pludselig ovenfra, og du kan nu justere din retning, så de ønskede kugler vil ramme i hul. L2 og R2 henholdsvis sænker og hæver kraften på stødet.

Noget andet er, at man skal huske at kridte sin kø. Hvis man ikke gør dette, vil stødet blive meget ”rustent”. Til at starte med har man kun mulighed for at bruge et blåt kridt. Dog kan man købe nye og bedre kridt i Hustle Kings-butikken. Hvert kridt har sine specielle egenskaber og er gode i forskellige situationer. I Hustle Kings-butikken kan man blandt andet åbne op for nye trickshots samt købe nye kridt og køer. Disse ting kan købes sammen med en masse andet for de point, man optjener, når man spiller.

Online fungerer på den måde, at man til at starte med kan vælge et rum, som man vil spille i. I hvert rum har værten bestemt, hvor mange spillere, der maksimalt kan være. Når man har fundet et rum, man vil spille i, kan man se alle spillerne. Her kan man frit vælge imellem de spillere, man vil udfordre samtidig med, at man også selv kan risikere at blive udfordret. Når man har udfordret en anden/bliver udfordret, skal man kaste nogle HKC point på bordet, som vinderen så løber af sted med. Hvis man vil i gang med det samme, kan man også vælge at spille en hurtig kamp.

Selve kampene fungerer fuldkommen fejlfrie. Der er hverken lag eller andre former for irriterende fejl, som man kunne have frygtet. Det er heller ikke muligt at bruge uanede minutter på at justere sigtet, da værten til at starte med har angivet, hvor lang tid hver tur maksimalt må tage. Online-delen fungerer super godt og er helt klar værd at prøve.

Med en opløsning i fuld HD er dette et enormt flot spil. Detaljerne er virkelige lækre, og det kan tydeligt ses, at fokus er på poolbordet, som i øvrigt altid er i centrum på henholdsvis barer, cafeer eller lignende. Det er lidt ærgerligt, at man ikke ser den avatar, man til at starte med har valgt. Den bliver kun vist i ministørrelse i enten det øverste højre eller venstre hjørne for at vise, hvem der har flest HCK point.

Alt i alt er dette spil et ganske glimrende et af slagsen. Med en grafik helt i top, online- samt karrieredel kan man være beskæftiget i time efter time. Eller kan man? Nej ikke umiddelbart, for spillet er meget ensformigt og bliver hurtigt kedeligt i længden. En ting, som muligvis kunne øge holdbarheden lidt, er, at man kan købe nyt udstyr i butikken. Her kunne jeg godt forestille mig, at de nye ting ville bringe lidt nyt ”liv” til spillet.
0